Weekly News

God service og høy kompetanse

Anders Gauslaa gleder seg til årets skisesong. Han er langrennssjef i Oslo Sportslager, som har alt du trenger for vinterens skiturer – uansett hvilket nivå du ligger på.

Oslo Sportslager er en frittstående faghandel. Det å ikke være styrt fra et kjedekontor, åpner for å legge ekstra stor vekt på kvalitet og service – selvfølgelig til konkurransedyktige priser.

Hvordan skiller Oslo Sportslager seg fra konkurrentene?
– Vi kan produktene våre godt. Når det gjelder langrennsski er det spesielt viktig at kunden får skimodell med riktig spenn i forhold til bruksområde og skiferdigheter.

Hvordan jobber dere for å velge riktige ski?
– Vi har måleverktøy som gjør at vi får målt spennet riktig slik at vi kan tilpasse utstyret til hver enkelt
skiløper.

Oslo Sportslager er opptatt av totalleveransen når de selger ski.
– Vi sliper også skiene, og i år har vi satset ekstra stort ved å kjøpe inn en ny slipemaskin – faktisk den første i verden av sitt slag. Det gir oss enda bedre muligheter for å tilpasse skiene til brukeren. Maskinen gjør at vi kan legge ulik struktur på ulike deler av skiene i en og samme operasjon.

Hva gjør dere for å ha riktig kompetanse i forretningen?
– Oslo Sportslager ansetter medarbeidere med kunnskap. Jeg har jobbet her i flere år, og er ny i stillingen som langrennssjef. Min bakgrunn er seks års utdanning fra Norges Idrettshøyskole med langrenn som hovedfag. I tillegg har jeg vært en aktiv skiløper hele livet. Alle ansatte blir fulgt opp med kursing og opplæring – også ekstrahjelpene. Det er viktig for å kunne hjelpe kundene med riktig utstyr.

Share this article

Journalist

Ole Peter Galaasen

Related articles