Weekly News

Når «ørene» slukner er rask og presis service helt avgjørende

– Hørsel er viktig. Uansett om det gjelder hun som har gått med selvmordstanker på grunn av øresus, eller lastebilsjåføren med en engstelig familie som ikke fikk tak i ham fordi han ikke enset telefonen, helt til han fikk en «streamer» til mobiltelefonen. Nå er det eneste problemet hans at telefonregningen har blitt større, sier Kristin Haugnes, audiograf ved Medisan, et selskap som leverer alt fra høreapparater og tekniske hørselshjelpemidler til cochleaimplantater og benforankrede hørselsimplantater.

Som mangeårig audiograf vet Haugnes mye om hvilke utfordringer du står ovenfor når en av dine hørselshjelpemidler svikter. Da er et viktig å ha en leverandør som kan snu seg for å levere med en gang.
– Vi hadde en kunde som mistet apparatet sitt og skulle reise på ferie dagen etter. Glade var vi da vi kunne sende henne et nytt med ekspresspakke over natta. Det reddet hennes etterlengtede tre uker med eksotiske opplevelser i Afrika, sier Haugnes.

Mye av æren tilskriver hun sine kollegaer. Både de som sitter på verkstedet og reparerer høreapparater og de som mottar ordrene og sender ut varene.
– Det er viktig å levere raskt og riktig. Hos oss har vi «drop-in» reparasjon av høreapparatet for reparasjon på dagen. Det er jo helt avgjørende å få hjelpemiddelet tilbake så raskt som mulig. Av samme grunn strekker vi oss langt for å få sendt ut bestillinger samme dag, avslutter Haugnes.

Share this article

Journalist

Morten Iversen

Related articles